Horror-world Exploration: Explore the oppressive caverns of the hive, guided only by a sparse map. Enemies can appear from anywhere at any time.
Bosses Give Enemies Power-Ups: As you defeat each of the five unique bosses, their abilities get distributed to the enemies of the world with escalating difficulty.
Tactile, Tense Combat: Combat is crunchy and fast. One hit and you die. Three deaths and the run is over. Defeat bosses in different orders to optimize your playthrough.
Intense Soundtrack & Soundscape: The sparse but powerful soundscape keeps you focused and scared. The soundtrack provides occasional ominous synths to compliment intense boss fights and big moments.
Co-op Mode (Exclusive to Nintendo Switch): For the first time ever, fight with a friend through OVERWHELM. Distract enemies, team-up and revive each other to make it out alive.