Fully playable with touchscreen!
Otti: house keeper is a game about defending your house from thieves and uninvited guests. Help Otti, a thief in the past, to get rid of ghosts of the past. Otti was cursed and can't contact with humans, so use traps, mechanism and logic to save Otti live and his gold. Every level - is a new building and specially designed puzzle, use your reaction and ingenuity to solve it.
It is not enough to set a trap and wait, you need to lure the thief into it. Manipulate the attention of thieves with sounds: hit vases and boxes, blow up barrels. Now they play by your rules.
Sometimes traps aren't enough to defeat a well-trained thief. Then mechanisms come to the rescue. Transport belts to deliver a stone directly to the head or a magnetic wheel to remove armor from a thief.
Otti has lost the keys to his safes, you will need to pass the safe cracking mini-games to get the coveted gold.