Enter Bahlam, a sunken city of the Old Gods, located deep in the South Atlantic Ocean. Following a shipwreck, adventurer and maritime archaeologist Nikolay Bernstein regains consciousness 36.000 feet under the sea. He's severely wounded and unwillingly connected to a supernatural Buddy-unit. Searching for answers about his displacement our main protagonist digs deep into the lost undercity, gradually realizing an ominous presence hollowing in its shadowed caverns.
On your journey home you will share your fate with a friendly tribe of mining creatures, the Wozan, who fear the Old Gods and strive to get back to the surface since their ancestors had been enslaved 5000 years ago. Some of them were able to flee and founded secret colonies deep inside the sunken ruins, others are still exploited by the hostile creatures that have overtaken the city since the Old Gods suddenly disappeared.