PARANORMASIGHT: The Seven Mysteries of Honjo
This unsettling tale takes place in the Sumida Ward of Tokyo, Japan, in the late 20th century.
Shogo Okiie, an ordinary office worker, visits Kinshibori Park in the dead of night with his friend, Yoko Fukunaga, to investigate a well-known local ghost story: The Seven Mysteries of Honjo.
Shogo doesn’t quite believe Yoko when she talks about how the Mysteries are connected to the Rite of Resurrection and doesn't pay it much mind - that is, until strange events begin to unfold before his very eyes.
Detectives investigating a series of strange deaths, a high-school girl seeking the truth behind her classmate’s suicide, and a mother who has sworn revenge for her lost son.
Their desires and motives intertwine and interplay, with the Seven Mysteries of Honjo at the core, leading the story towards a battle of wits and curses.
◆ Conduct investigations in Showa Japan; depicted through immersive, ambient 360 backgrounds.
With the full support and cooperation of Sumida City Tourism Division, the local museum, the tourist association, and the local community, real-life scenery from Sumida has been photographed with a 360° camera and recreated as photo spheres that cover the entire sky and surroundings.
◆ Unravel the mysteries of Honjo through investigation and conversations with many interesting - and suspicious - characters.
◆ Be sure to pick up all crucial clues, and choose your movements carefully - or you may just meet your demise!
◆ Explore a story that twists and turns through multiple points of view and find ways to reveal new pieces of information.