Pentiment
Step into a living illustrated world inspired by illuminated manuscripts and printed woodcuts in a time when Europe is at a crossroads of great religious and political change. Walk in the footsteps of Andreas Maler, a master artist who finds himself in the middle of murders, scandals, and intrigue in the Bavarian Alps.
Experience 16th century Europe as the master artists of the time saw them. Art inspired by great illuminated manuscripts and the earliest printed books becomes a living, breathing world in Pentiment.
Choose different academic and social backgrounds and meet a colorful cast of characters as you discover the stories and secrets that lie within the small Bavarian town of Tassing and nearby Keirsau Abbey.
In an era of great religious and political change, each decision you make can have a profound impact on the community’s future. Find your own way through this turbulent time and see the consequences of your choices play out over generations.