Picontier
"Picontier" is a story of mystery and fascinating events that occur on an island as the main character resumes life from scratch and meets many intriguing islanders.
The hero awakens from a long sleep to find that the appearance of the island is quite different from their memory. Start your life in the town "Magmail" in the center of the island, making your way with help from the caring AI character "Aila".
In your island life you can craft items and weapons; you can also fish in the sea and grow crops on the ranch. Use newly created items and weapons to interact with the inhabitants of the island, and as you get to know each other the conversations will change and you will receive crafting recipes.