A STORY OF HUMANS
Pine is an open world action adventure simulation game. Set in the beautiful world of Albamare, you take on the role of Hue, a smart young adult who will have to explore, trade, and fight his way through a vibrant world filled with creatures much smarter than humans.
As you're looking for a new home for your tribe to settle in, you'll have to engage with the large-scale ecology of Albamare. Prepare by exploring, bartering, talking, crafting and fighting in six different biomes, with and against a diverse cast of species that will not simply help you.
In Pine, things will happen across the open game world even without your involvement. All organisms are alive and will try what they can to survive. You can choose to befriend a species, fight alongside them, or you may also to attack them, steal their food or force them to abandon their current habitat. All of this will make the species move across the ecological spectrum.