Potata is a puzzle-platformer adventure story about a little girl’s magical journey through a world filled with good and evil. Play as the oddly-named Potata, a novice witch who is still getting a handle on her powers. Help Potata save her village from stinky spores, evil mushrooms, spiders, and other dark forest spirits.
Gameplay involves traditional platformer mechanics, puzzles, boss battles, conversations with village inhabitants and forest exploration. Some careful thought is necessary, and the hardest moments may leave you racking your brain to find the solution.