Ravva and the Cyclops Curse
Take the role young summoner apprentice Ravva as she calls upon her 4 unique companions in a desperate struggle against the Cyclops Lord! After Ravva’s mother is suddenly stripped of her summoning powers and inflicted with a terrible curse, Ravva is faced with the perilous task of saving her and restoring peace to their homeland. Traverse dark forests, desolate wastelands and spooky castle halls, using the talents of your unusual minions to cast elemental spells and clear away obstacles. Merciless enemies under the Cyclops Lord’s command will try to stop little Ravva at every turn, but with enough wit and determination, she will prevail!
Inspired by 8-bit platformers, Ravva and the Cyclops Curse combines clever level design with vibrant pixel art and precise controls to pay homage to those genre classics while offering a new and fresh experience. Endearing characters, fluid animation and brain-teasing puzzles fill 10 challenging stages as you journey to the Cyclops Lord’s castle. Discover power-ups, scores and secrets hidden along the way!