Rebel Transmute
Battle your way through a living planet in Rebel Transmute, a sprawling 2D action-exploration epic! Embody Moon Mikono as you explore, reprogram your abilities, duel twisted sci-fi experiments, rebel against colonizers, and search for your long lost mother.
In this modern metroidvania you play as Moon Mikono, a space scrapper turned adventurer on a mission to uncover the true fate of her missing mother.
To accomplish this mission in your own, unique way you'll be swapping out game changing augments to suit your playstyle. Aggressive and greedy? Inquisitive and cautious? Maybe you just want an army of friendly creatures! With over 50 unique upgrades, Rebel Transmute allows you to play through a classic sci-fi adventure in your style.
The sprawling world of Rebel Transmute is full of stunning vistas: From vibrant greenery in the Overgrowth, to the fluorescent reefs of the Coral Fissure, to the sparkblood crystal-strewn Surface.