Redout: Space Assault
Redout: Space Assault puts you in control of a Super Orbital Recon Fighter during the 2395 Colonization of Mars: dive in the fastest, most epic and exciting arcade space battle you can experience. Outsmart, outmaneuver, overpower, outclass your opponents in lightning-fast, adrenaline-inducing single-player space combat.
You play as Leon Barret, ace fighter pilot of the Poseidon Security Forces. Here at Poseidon Corp., we are trying to pave the way for the colonization of Mars, as mankind is struggling for survival, split between a depleted hot Earth and a cold, claustrophobic Lunar colony. Your job is to maintain order by eradicating rebels and space pirates, facilitate our scientists' research while keeping them safe, and protect all our personnel from the numerous external threats.
Dive down into gigantic asteroid mining plants, shoot down Rebel drones and fighters, roll left and right avoiding enemy fire, unleash impossibly powerful missile volleys, but also race against stray pilots and space scavengers at breakneck speed for the sheer thrill of it.
By completing missions you will unlock Cards and Tokens to upgrade your fighter's Hull, Shields, Energy Weapons and Missiles until you are able to go up against massive Capital Ships and single-handedly shift the tide of the war.
In an interplanetary struggle where nobody is good or bad, you will experience Leon rising through the ranks, the meaning of “necessary evil”, the cost of integrity and ultimately, what it means to take a stand.
Deep Gameplay - manifest your tactical superiority by putting your dexterity, quick thinking and adaptability to the test.
Bigger, Badder Weapons - From Plasma Cannons to Shock Rays, Railguns, Scattershot, Air-To-Air Missiles, and Loadup Gatlings, a vast array of weapons is at your disposal. Choose, upgrade, and even install multiple instances on your ship.
Pimp my Ride - upgrade your spaceship to scale it up: let them come by the dozens, or single-handedly take on a Destroyer Warship! Drop and swap Cards to improve single aspects of your ship and better fit your style.
Music for your ears - An entirely dynamic soundtrack that will drop sicker and sicker beats the tougher the experience gets!
Fight enemy Drones, Fighters and all sorts of enemy ships in rail shooter sections: avoid missiles and buckets of bullets while you take them down one by one.