Begin your journey by immersing yourself in the Shadow of Chornobyl, that has started it all. Continue the saga with the Clear Sky prequel to the story. Finally, experience the ultimate stalker adventure as you answer the Call of Prypiat.
Great Emission, the biggest anomalous energy blowout from the time of the Second Incident at the Chornobyl Nuclear Power Plant, has shaken the world again and reshaped the Zone. To investigate its cause and prevent future cataclysms is your only chance to survive in S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky.