“It’ll be fine, I just want to get home” you say to yourself.
Passing some of the large old houses the car begins to make some strange noises and you realise you have pushed your luck, rolling slowly to a halt in front of one of the largest houses on the street. How embarrassing.
I’m sorry you have found yourself waking up here but you were snooping on my property and I was alerted to your presence.
Sotano is a first person 3d escape room puzzle adventure, similar to games you may have played in the ’90’s or similar to a virtual escape rooms you may have played. An indoor immersive world that you explore and an inventory where you can collect and use items you find along the way to solve puzzles and escape the rooms.
Explore areas, collect hidden objects and take in your surroundings to solve puzzles. You will need all of your puzzle solving and logic skills to put together a plan to make your way through the house, solving riddles and through the many rooms to escape the house of Sotano.