"SUPER METBOY!" features the main character "METBOY",
It is a "casual arcade action" title in which you defeat enemies with MET BLADE.
When you press the action button, METBOY fires a blade at the same time as they jump, and those blades can cause damage to enemies.
A wave is clear when you defeat a certain number of enemies. A boss will appear when you clear the specified wave.
In addition, you can use the points you earn as you play to purchase enhanced chips.
In addition, the Nintendo Switch version supports "cooperative play" and "competitive battle" with up to 4 players!