Samurai Aces III: Sengoku Cannon is a horizontal-scrolling shooter game that first appeared in arcades in 2005.
One unique feature of this game is how the score multiplier goes up when you take down an enemy using the powerful cannon shot.
"B" items give you bombs that deal area damage to clear out enemies or help with emergency escapes.
Each unit is capable of a normal shot, charge shot, and the powerful cannon shot!