Sheepo is a metroidvania, but contains no standard combat. Instead, gameplay is based on platforming and exploration. With the collection of each creature, Sheepo is able to dig, fly, and teleport across an interconnected series of landscapes, uncovering hidden shrines, old ruins, and strange characters.