Slain: Back From Hell
You control the fate of Bathoryn, a doomed hero in a Gothic world, who seeks to liberate six cursed realms from six deadly overlords.
He must battle his way through this blighted land, packed with gruesome and lethal creatures before ascending (or sometimes descending) into a stronghold, all the while defeating fiendish traps and vile monsters alike.
Accompanying the heavy metal visuals is an even heavier metal soundtrack recorded by Curt Victor Bryant, formerly of Celtic Frost.