Slice, Dice & Rice
In Slice, Dice & Rice, a single, clean hit will determine the victor. The winner of the duel is determined by one's mastery of Parry and Shingan.
Parrying your opponent's attack will place you in an advantageous position. The Shingan will assist you in dealing with incoming attacks. Once activated, time slows down, making it easier to parry your opponent's attack.