Classic Re-defined
Relive the classic collected adventures of Sonic The Hedgehog, Sonic The Hedgehog 2, Sonic 3 & Knuckles, and Sonic CD in the newly remastered Sonic Origins! From the iconic Green Hill Zone to the treacherous Death Egg Robot, you'll speed down memory lane to thwart the sinister plans of Doctor Robotnik in polished high definition! This latest version includes new areas to explore, exclusive animations, and a brand new Anniversary mode!
Explore the classic Sonic titles in high-resolution, with all-new opening and ending animations for each title!
Complete various missions to collect coins to unlock new content, challenges, and Special Stages through the Museum.
Choose to Spin Dash your way through the numerous zones in Classic mode with the game's original resolution and limited lives, or the new Anniversary mode with unlimited lives and revamped fullscreen resolution.
The Blue Blur is back with an expanded multi-game collection of classic Sonic the Hedgehog games - Sonic Origins Plus!
Sonic Origins Plus features the four beloved classic titles in Sonic Origins – Sonic the Hedgehog, Sonic 2, Sonic 3 & Knuckles, and Sonic CD with remastered visuals, bonus characters, added modes, challenges, behind-the-scenes content and more, while adding significant improvements.
This bundle also includes 12 Sonic Game Gear titles, previously released add-on content, playable Knuckles in Sonic CD, and for the first time ever, Amy Rose as a playable character in Sonic the Hedgehog 1, 2, Sonic 3 & Knuckles, and Sonic CD! With more content than ever before, this is the definitive way to experience these classic games!
Spin Dash your way through numerous zones in Classic mode with the game’s original resolution and limited lives, or the new Anniversary Mode with unlimited lives in revamped widescreen HD.
Complete missions and unlock Mirror Mode, new stages, challenges, behind-the-scenes content, a music player, animated shorts, special stages, and more!
Sonic Origins Plus includes the Classic Music Pack and Premium Fun Pack, which contain Extreme Missions, Mirror Mode, additional screen borders, new character animations in menus, added music from other Sonic titles, and more!