Svoboda 1945: Liberation
Svoboda 1945: Liberation is a unique adventure game featuring in-depth dialogues with real actors where every choice matters.
You are sent to a small village of Svoboda near the Czech-German border to investigate an old feud. You soon realize the case is linked to World War II and the rise of the communist dictatorship that came after. During the investigation, you discover a photograph of your grandfather. What was he doing here? Was he somehow involved in the violence? Find out the truth and complete his story.
Svoboda 1945: Liberation is a game full of rare historical material, footage, and memorabilia for you to explore. The game is a follow-up to the award-winning Attentat 1942. It was written in cooperation with a team of professional historians.