Tales of Mathasia
The game is set in a world called Mathasia. It’s a beautiful and colourful land where anthropomorphic animals live peacefully. There are 4 regions in Mathasia - The Uncountable Mountains, Great Number Plains, The Dividing Forest and Multiplication Islands.
All the animals leave happily under the rule of the Wise Royal Owl Family. The King and Queen care and provide for everyone so the animals can spend as much time as they want to do their favourite thing - Recreational Maths!
But the dark clouds are forming beyond The Uncountable Mountains! The Dark Sorcerer Sparrow that was cast out eons ago by the King and the Queen from the lands of Mathasia is enacting his revenge! He cast a powerful spell that will envelop the Kingdom in Everlasting Darkness!
The lands of Mathasia are beginning to be covered in Corruption. The inhabitant's only hope is an old legend about the Hero that will master the arts of Math and use its power to defeat the Sorcerer. Only this mysterious Hero can fight the Corruption and stop incoming Darkness!