Terra Lander II - Rockslide Rescue
Navigate the player to the landing pad through increasingly difficult levels within the time limit and with enough fuel. Movement or firing uses up fuel, though levels can be replenished by shooting the fuel dumps. Running out of fuel means you loose control and can't fire. If all fuel dumps are destroyed on any given level the player's fuel tank capacity is doubled for the next level (this does not apply to starting from the highest level reached).
Avoid obstacles or lift them out of the way with the tractor beam. Avoid the obstacles and enemy fire while navigating the terrain. Don't land too fast...make sure it's a soft landing.
When all levels are complete, they repeat with a slightly higher difficulty setting.
When a life is lost the player is temporarily shielded against enemy fire, this is represented by an electrical circular field around the lander just after it is respawned.
In Terra Lander II your ship has been upgraded with a force field. Therefore, you have a limited amount on health, but not much so be carfefull!