The Captain
You are Captain Thomas Welmu, a Spacefleet science officer, lost on the other side of the galaxy. Dark forces are en route to Earth to destroy our planet - and you are carrying the only thing that can stop them.
Will you plot the shortest route home or take a detour to use an experimental new technology with a wormhole? Is a distant distress signal worth investigating or should you use your time to raise funds to upgrade your engine?
Will you interfere with a pre-space civilization? Will you discover the terrible secret at a covert military base? Will you deliver a dying life-form's brain back to its people? Or use it to upgrade your ship?
The galaxy is a dangerous place. Will you shower aggressive encounters with a barrage of Type 2 Vacuum Rockets? Or let them taste the wrath of your freshly polished Plasma Gun? ...or will you choose to slip by and hope nobody notices?
Will you sacrifice a friend for the greater good? Will you rat out an undercover cop for a chance to get home quickly? Will you keep a life-changing truth from someone so they'll hang out and be your friend?