The Last Spell
In a desperate move to end all wars that have been rampaging the world for decades, the mages provoked The Cataclysm. Massive balls of pure magic obliterated nearly everything. A strange purple mist propagated everywhere, with hordes of bloodthirsty mutants coming at night.
Our only hope is now to banish all magic from this accursed world by casting The Last Spell, requiring several days of uninterrupted incantation whilst a few strained Heroes try to protect those damned mages.
The Last Spell is a tactical RPG with roguelite elements in which you have to defend a city against hordes of deadly enemies.
During daytime, prepare your Heroes, carefully choose how to rebuild your Haven and position your defenses. Over the night, exterminate all the monsters coming at your walls with a large range of weapons and skills. Then heal, level up, and repeat until the Magic Seal is broken.
● Manage your squad of heroes: they’re strong, but they are few and have access to limited resources. Healing and mana are scarce, so try to find a good balance.
● Think and adapt: you will face swarms of deadly enemies with only a few hardened heroes. Optimize your positioning and plan your actions: big AOE attacks, crowd control, buffs, poison... Every Action Point counts towards another day of survival.
● Enemies have strengths and weaknesses that will challenge your wits. And because hard is not enough for us, be prepared for the terrifying Elites!