The Lord of the Rings: Adventure Card Game
Answer the call of countless adventures, face the dark forces of Sauron, and protect the Free Peoples of Middle-earth. As allies gather and foes arise, so your journey begins.
The time has come to form and lead your own fellowship of heroes through immersive story-driven campaigns—each with its own unique narrative and challenges.
Pick three Heroes from some of the most emblematic characters of Middle-earth, then build your deck around their specific abilities and powers. Each Hero belongs to one of four Spheres of Influence—Leadership, Lore, Spirit, or Tactics—which allows you to play specific cards while in-game. Choose wisely when building your deck to make the most of each Hero and gain the advantage against Sauron’s forces. Each story-driven Campaign is set in famous locations across Middle-earth, providing hours of thrilling gameplay where each choice you make will forge a legend that will be sung about for ages to come.
While your journeys may contain great challenges, taking advantage of your Heroes and your customized decks will earn you victory in battle. Sometimes combining the strength of multiple champions from the same Sphere of Influence can help you overcome the swarms of Enemies that you will face. You might also apply your Characters’ Willpower to the Fate Pool and trigger powerful abilities that can turn the tide of battle. Each Quest is different, and there is no single path to victory—find the deck and the strategy that works for your fellowship!
Every Quest will require experimenting with different strategies as you confront ever more terrifying foes, ranging from giant Spiders to fierce Trolls, and even hordes of powerful Orcs! The Dark Lord will do everything in his power to prevent you from completing your journey. Watch out for the Threat Pool—as its total increases, Sauron can unleash story-specific events to make your Quest more difficult. Take care—if you reach the maximum Threat level, you will suffer Sauron’s full attention and fail your Quest!