The Mildew Children
Featuring a blend of 2D adventure and visual novel, The Mildew Children is a grim tale about a village inhabited only by children who follow savage pagan traditions. A young witch named Kyrphel, along with her sisters, are bound to perform a macabre Ritual in order to save their village. A witch's demise during the ritual is not extraordinary, since not all can triumph over Mistress Death. This time, Kyrphel is strong enough to handle it. Or so she thought.
Combining the elements of fairy tale and horror, the story draws on pagan folklore and ancient beliefs. Accompany Kyrphel and her friends in this grim, beautifully hand-drawn adventure game. Take part in the Ritual and discover the secret of the village, interact with peculiar villagers, bewitch, and overcome the affliction that haunts the young sorceress.