Welcome to a new title of our saga The Mystery! This time we bring you The Mystery of the Hudson Case!
In 1979, a daring journalist sets out to investigate on his own, after continuous disapproval by his editorial department, the famous case of the Hudson Family, a family living in the vicinity of New Orleans, near the mouth of the Mississippi River. They lived in the time of British America, around the year 1830. They boasted an estate of four hectares where the rich landowner Mr. Benjamin Hudson owned a large number of slaves from the African continent.
The case never reached the courts since Hudson enjoyed great freedom thanks to the contacts he had previously obtained in political office. Because of this, the journalist James O'Connell must travel to the state of Louisiana, where a difficult task awaits him if he intends to bring to light all the mysteries that may have been hidden for more than a hundred years in that mansion.
Will you be able to solve the Hudson family’s best kept secret? Try with this incredible point and click adventure!