The Talos Principle: Deluxe Edition
The Talos Principle is a philosophical first-person puzzle game from Croteam, the creators of the Serious Sam series, and written by Tom Jubert (FTL, The Swapper) and Jonas Kyratzes (Infinite Ocean). Assume the role of a sentient artificial intelligence placed within a simulation of humanity’s greatest ruins and linked together through an arcane cathedral. Players are tasked with solving a series of increasingly complex puzzles woven into a metaphysical parable about intelligence and meaning in an inevitably doomed world.