The Vale: Shadow of the Crown
The Vale is an audio-based action adventure game that places you in the worn leather boots of a blind adventurer.
Action-adventure with RPG elements: Choose equipment, play-style, magic abilities, companions and quests.
As your elder brother takes his place on the throne, you are made warden of a small castle on the outskirts of the kingdom. Blind from birth and sheltered for much of your childhood, you welcome your exile as a chance for a little adventure.
En route to the castle, your convoy is attacked by a huge invading army. You find yourself alone in hostile lands where you must scrape together supplies and seek out allies in hopes of surviving the long, dangerous journey home.
The path home follows a dark and winding valley known simply as “The Vale”. It shrouds the land’s darkest secrets including startling truths about your family’s past.