Thomas Was Alone
Thomas Was Alone is the award winning, critically acclaimed platformer about friendship and jumping and floating and anti-gravity. Guide a group of sentient rectangles through a series of obstacles, combining their skills to reach the end of each level.
Discover the story of the world’s first sentient AIs, and how they worked together to, well not escape… “escape” is a strong word. Perhaps “emerge” might be better. “Emerge” has an air of importance about it, while keeping the various plot twists and origin stories you’ll discover under wraps. We didn’t even mention the bouncing. That would be overkill.
Listen to reactive and atmospheric music originally composed by David Housden. Negotiate puzzles meticulously designed by Mike Bithell, and immerse yourself in the characters journey with a BAFTA award winning voiceover read wistfully and amusingly by Danny Wallace.
Also includes Thomas Was Alone: Benjamin’s Flight, the additional level pack that follows the tale of Benjamin and his father’s incredible invention. Meet a new companion and a familiar face in the events leading up to Thomas’ emergence.