TowerFall is the ultimate version of the beloved archery combat/party game, featuring all of the content from Ascension and Dark World, and several Switch-exclusive additions!
Inspired by classics from the golden age of couch multiplayer, TowerFall centers around hilarious, intense versus matches - best played against friends, sitting cross-legged on the floor within punching distance of each other.
The core mechanics are simple and accessible, but hard to master, with a huge amount of gameplay variants, arrow types, power-ups, and levels. And when you need a break from the competition, team up in 1-4 player co-op modes*, where you’ll fight off a wide variety of monsters, enemy archers, and bosses.
The Switch version includes several new and exclusive features, including 6-player battles utilizing widescreen levels, new gameplay variants, and guest archers Madeline and her reflection Badeline from fan-favorite platformer Celeste!