The Turrican series was created by Factor 5 in 1990. Turrican 3 and Mega Turrican were developed and released in 1993 for Amiga and Mega Drive/Genesis and diverged from the original Turrican formula. With the implementation of the Plasma Rope, the player could now grapple and swing across the stage. Super Turrican 2 introduces a new look and feel, including vehicles like the desert buggy and motorcycles. The new Mega Turrican Director’s Cut comes with a secret level unlocked from the start. The last entry to complete the Turrican Anthology Vol. 2, Super Turrican Score Attack adds a completely new large level!
The sensational Turrican series was celebrated as a ground-breaking video game series, mixing exploration with non-stop action, and one of video game's finest soundtracks by legendary German composer Chris Huelsbeck.
Play through the history of Turrican's finest moments and discover new, additionally added features!