Just when Yuko has returned to a normal life after saving the Dream World from the clutches of Rogles's demons, she is told by Reiko, her former classmate and best friend after many battles, of a new threat from the Cruel King Megas. While still confused by this new threat, she decides to fight again of her own volition.
The costume changing system that changes Yuko's performance depending on her costume was a hit with players.