CHOICES THAT MATTER
Embark on epic journeys in Wildermyth, a character-driven tactical RPG where your choices shape the destiny of your heroes. Lead a band of unique heroes as they evolve from humble beginnings to legendary warriors in a rich 2D fantasy world. With procedural storytelling, dynamic character development, and strategic combat, Wildermyth offers endless replayability and the opportunity to create your own legendary tales.
Tactical combat emphasises teamwork and careful positioning. Use the scenery to your advantage, as well as mystical infusion that lets you remake the battlefield with explosive magic.
Customise your heroes' appearances, names, histories and more. As they level up, you will unlock a variety of combat styles and abilities. Procedural generated campaigns ensure each playthrough is unique, with new heroes, enemies, maps and story events.
Innovative mechanics redefine death, allowing heroes to fall back with transformative injuries or perish gloriously, remembered by generations to come.
Embark on an adventure with friends in local cooperative multiplayer. Take control of individuals character and their destiny.
The all-new Monster Compendium provides detailed lore and information on the enemies and threats that await you.