World Conqueror X
This entry in the long-running series offers varied missions, with a strong focus on history to add intrigue to each battle.
Across dozens of battles and multiple modes, you manage a diverse range of troops and military units in turn-based conflict, utilising advanced strategies such as air defences, while always being mindful of battlefield environments and cities. You can level up your HQ, capture enemy strongholds and also strengthen your own cities, build landmarks and gain access to powerful Generals. Battles take place on the ground, at sea and in the air, requiring careful strategy for victory.
There are two main modes that combine to offer many hours of challenging strategic warfare. Scenario Mode includes Axis and Allied missions from WWII in Europe and in the Pacific, as you experience key historic battles from both sides. There are 40 missions (plus tutorial stages) to conquer.
You can also engage in Conquest Mode, choosing a starting point of 1939 or 1943. Choose from over 20 countries and seek strategic and military dominance over your foes.