World of Goo
World of Goo is a multiple award winning physics-based puzzle construction game made entirely by two guys. Drag and drop living, squirming, talking, globs of goo to build structures, bridges, cannonballs, zeppelins, and giant tongues. The millions of Goo Balls that live in the beautiful World of Goo are curious to explore – but they don't know that they are in a game, or that they are extremely delicious.
Each level is strange and dangerously beautiful, introducing new puzzles, areas, and the creatures that live in them.
Along the way, undiscovered new species of Goo Ball, each with unique abilities, come together to ooze through reluctant tales of discovery, love, conspiracy, beauty, electric power, and the third dimension.