planetarian
Sarcophogus City, a city where the rain never ceases, sets the stage for the emotional tale of a Junker and a Robot, Yumemi, shaped like a young woman. Planetarian is a sci-fi visual novel, brought to life with beautiful art and a stirring soundtrack.
Planetarian was produced by Japanese studio Key, the creators of CLANNAD and Little Busters! Since hitting the Japanese market in 2004 for the PC, its popularity has led to novel and audiobook adaptations, as well as console ports of the original game. In 2016, it was adapted into a web anime and an animated feature film.
Hit by a biological weapon thirty years ago, Sarcophagus City lingered as a vestige manned only by autonomous fighter drones.
In this place of healing, he met a lone girl; a run-down robotic guide who had waited thirty long years for a visitor to come. Her name was Yumemi. Her one wish was for someone to repair the broken projector.
The man's fleeting days with Yumemi reminded him of days long gone. As he worked tirelessly to fix that which was broken he wondered, what would he wish for when he finally gazed into those artificial stars?