Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy
This story takes place three years after the events of the previous game “Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout,” and depicts the reunion of Ryza and her friends, who go through new encounters and goodbyes to discover a true priceless treasure.
Three years have passed since Ryza’s secret grand adventure on Kurken Island. Ryza, the only member of her group to remain on the island, receives a letter from her friend telling her about ruins that may be related to alchemy, along with a mysterious request involving a glowing stone. This inspires her to leave the island and venture out to the royal capital, Ashra-am Baird. However, Ryza is unaware that this will lead to the beginning of an imaginative new adventure involving a pursuit of the mysteries of the ruins surrounding the royal capital and a meeting with a strange creature that will change her life.
Ryza can now perform many new actions in the field, including diving underwater, using plants to climb walls, moving through narrow gaps, and using magic ropes to travel between separated areas. These and other abilities allow Ryza to explore various areas and ruins more fully and actively.
Utilize several new synthesis systems, including the new intuitive “Linkage Synthesis” system where items are placed in cells called “Material Loops”, that are designed to allow both new players to easily learn synthesis, and experienced players to create unique customized items. Created items can also be mixed and matched with “Evolution Link” to create entirely new items.
Progress to a certain point in the game to unlock some of the gathering areas of the previous title “Atelier Ryza”.
Includes: “Summer Adventure!” costume for Ryza that was featured as an early-purchase bonus for the previous title; “Another Fashion” costume set and “Summer Style” costume set featured in the Digital Deluxe edition. 16 costumes for Ryza, Lent, Tao, and Klaudia, 4 each.
A set of four different items to help you out in the early game. They will be added to the Container in the Atelier.
Items featured: Wind Shoes (increases movement speed), Traveler's Coat (increases EXP gain), True Handmade Staff (increases AP gain), Uni Charm (boosts stats, health recovery, and skill power).
100,000 gems that can be used for item rebuilds and other. Gems become available as you progress through the game.
Gust Extra BGM Pack
Contents of the Season Pass, release dates, and the release order are subject to change without prior notification.