Atelier Ryza 3: Alchemist of the End & the Secret Key
The story begins when a group of islands called Kark Isles appear near Ryza's—the protagonist's—hometown. Seeing this as a threat to their home, Ryza and her friends investigate the isles and discover ruins with a huge gate. Just as Ryza approaches the gate, a strange voice echoes in her head, telling her to reach the Code of the Universe. What is it that lies beyond the gate, and what does the "Code of the Universe" mean? In hopes of finding a way to save their home, Ryza and her friends set off on a great adventure that revolves around a Key and the roots of alchemy.
Reunite with characters from previous games and meet new key characters essential to the story. Embark on your adventure with a wide range of friends—one of the largest in the series.
In the heart of this title will be the new "Key" system. Keys have various types and effects that can be used in exploration, synthesis, and combat. Make good use of them while adventuring to enjoy a more satisfying, smoother experience!
This item grants access to 6 DLCs that will be added in the future for a discounted price.
A set of 2 costumes for Ryza based on young Plachta's and Ramizel's outfits from Atelier Sophie 2.
Gust Extra BGM Pack
Note: The Season Pass Bonus and item 1 will be released on the same day as the game. Items 2 to 4 are planned to be released before the end of May 2023, and items 5 and 6 are planned to be released before the end of June 2023.
Items 3 and 4 add new recipes and items that can be used in synthesis and combat.
Item 5 adds a new region and World Quests unique to that region. This content requires the game clear data in order to play.
Item 6 adds more than 400 in-game BGM tracks from older Gust titles, including ones from Atelier Ryza 2. In-game BGM can be changed by selecting "BGM" from the diary on the desk in the atelier.