Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream
This is a story about one of the adventures Sophie the Alchemist had after she left her hometown of Kirchen Bell. It is centered around Sophie's quest of searching for Plachta after they are separated in a dream world of Erde Wiege, and the new friends they meet there.
This game incorporates new multi-link turn battles that feature six party members divided in two teams and begin seamlessly when players encounter enemies while exploring. The combat experience is enriched by a multitude of special effects and actions, including special Dual Trigger skills that involve two of the team members attacking in unison.
This game features an accessible puzzle-like synthesis system where you place ingredients on a panel to create new items. Players can choose to use either the Standard Panel or the Restricted Panel, which will increase both the difficulty level and the rewards.
While each region of Erde Wiege has fixed weather, you will be able to change this with the help of special tools. Changing the weather will allow you to not only change the scenery when visiting the same area but also gain access to new, previously inaccessible places. Perhaps the weather will affect even the materials you can collect?
Please beware that the main game is currently also available for purchase as a part of the "Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream Digital Deluxe Edition" set and "Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream Ultimate Edition" set.
A set of six swimming costumes based on designs introduced in past Atelier titles, one for each character: Sophie, Plachta, Ramizel, Alette, Olias, and Diebold.
Access to 14 DLCs that will be added in the future. The Season Pass content will become available starting from March 2022.
A pair of costumes for Sophie and Ramizel based on a special costume previously released for "Atelier Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book".
Extra Scenario/Area "Atelier Plachta"
Note: Items 1 to 7 are planned to be released before the end of April 2022, and items 8 to 14 are planned to be released before the end of May 2022.
Items 1 to 4 and 8 to 13 are individual character costumes. Costumes can be changed in the "Changing Room" at the desk in the atelier.
Items 5 and 6 add new recipes and catalysts that can be purchased from Gnome at "Crystal Sparkle Pavilion" after progressing the story.