Autobahn Police Simulator 2 Switch Edition
Step by step, you can unlock new upgrades for the station, vehicles, equipment, and your skills via the tech tree. As a highlight waiting at the end of the tree there is a police helicopter which from there on supports you during missions (passively) and while chasing offenders.
With its numerous Open World features, Autobahn Police Simulator 2 offers a long-term varied gameplay that goes beyond a mere simulation.
Take on varied, randomly selected missions, e.g. car chases at high speeds, careful escorts or accident securing and traffic checks. By successfully completing these operations you move up in rank.
Besides the free game, Autobahn Police Simulator 2 now also tells an elaborate, spectacular story in 20 missions that are broken up by cut scenes. All missions, either in the free game or in the story, are extensively voiced to convey a realistic and thrilling experience.
To take on all these operations, your fleet consists of a radio patrol car and a civil car as well as, for the first time, a police van. They all feature an LED matrix and realistic siren signals that change based on the type of mission.