Explore the undersea city of Rapture, a haven for society's greatest minds that has devolved into a dystopian nightmare wrought by one man's hubris. Amidst the waterlogged ruins, a new ecosystem has emerged, where deranged Splicers hunt down the Little Sisters who would be helpless without their hulking Big Daddy guardians. Your only hopes for survival are quick thinking, reclaimed weaponry, and superhuman powers granted by DNA-altering Plasmids. To defeat Rapture's mutated monsters, you must become one.