CI_NSwitch_DoomEternal_HeroBanner_Transparent.png
Hell’s armies have invaded Earth. Become the Slayer in an epic single-player campaign to conquer demons across dimensions and stop the final destruction of humanity in DOOM Eternal for Nintendo Switch.
Experience the ultimate combination of speed and power in DOOM Eternal – the next leap in first-person combat powered by idTech 7. Armed with a shoulder-mounted flamethrower, wrist-mounted blade, upgraded guns, new abilities and more, you’re the greatest demon slayer in existence.
Take what you need from your enemies. Glory Kill demons to recover health, incinerate them to receive armour and cut them down with the Chainsaw to stock up on ammo.
A new 2 versus 1 multiplayer experience pits a fully-armed DOOM Slayer against two player-controlled demons, fighting it out in a best-of-five round match of intense first-person combat.
You pulled humanity back from the edge of extinction, but it came at a cost, leaving an imbalance of power in the cosmos that threatens all of creation. The soul of the universe hangs in the balance.
The legions of Hell have razed the heavens, threatening to expand across dimensions. Battle your way back to Urdak and decide the fate of the cosmos. Your mission is now your own.
Defy the gods and awaken an ancient evil in the epic conclusions to the DOOM Slayer’s saga. Rally the scattered Sentinel armies, lay siege to the last bastion of Hell, break through the fortress walls and face the Dark Lord himself.