Become a firefighter in a major US city in Firefighting Simulator – The Squad. Fight dangerous fires with your friends in co-op multiplayer mode or by yourself in single-player mode.
Get behind the wheel of an officially licensed fire truck, grab your hose, and fight realistic fires to save lives. Discover over 40 diverse deployment locations spread throughout a huge city inspired by the North American West Coast. Equip yourself with authentic firefighting gear, such as helmets, firefighter boots, and breathing apparatus from well-known firefighting equipment manufacturers.
Multiplayer co-op mode in which you can play with up to three friends in whichever role suits you best. Assign tasks to your team or jump into the action yourself. Become firefighting heroes of your city with your squad and save the lives of your neighbors and townspeople.
Single-player mode in which you can become the leader of an experienced firefighting team. Guide your squad to success in missions and extinguish as many fires as possible.
A large US city with different districts, such as an industrial area, suburbs, and downtown.