Metro 2033 Redux
In 2013 the world was devastated by an apocalyptic event, annihilating almost all mankind and turning the Earth's surface into a poisonous wasteland.
A handful of survivors took refuge in the depths of the Moscow underground, and human civilization entered a new Dark Age.
The year is 2033. An entire generation has been born and raised underground, and their besieged Metro Station-Cities struggle for survival, with each other, and the mutant horrors that await outside. You are Artyom, born in the last days before the fire, but raised underground. Having never ventured beyond the city limits, one fateful event sparks a desperate mission to the heart of the Metro system, to warn the remnants of mankind of a terrible impending threat.
All the gameplay improvements and features from the acclaimed sequel ‘Metro: Last Light’ have been transferred to Metro 2033 Redux – superior AI, controls, animation, weapon handling and many more – to create a thrilling experience for newcomers and veterans alike. With two unique play-styles, and the legendary Ranger Mode included, Metro 2033 Redux offers hours of AAA gameplay for an incredible price.