Bowser, Bowser Jr., and the Koopalings have taken over the whole of Peach’s Castle, and have flung Mario and friends to the farthest reaches of the Mushroom Kingdom.
Go it alone or gather some pals and cross oceans, deserts, swamps and snow fields to get there. Whatever you do, be sure to put an end to Bowser’s evil plans!
When you’re not in the mood to save the day, you can play across a range of single-player and multiplayer modes. Speed your way through tricky Time Attack courses in a race to the finish, or take on a range of special challenges, such as keeping enemies off elevators!
Mario, Luigi, and Toad are all here, and as if that wasn’t enough, Nabbit and Toadette are joining in the fun as well. Nabbit doesn’t take damage from enemies, which can really come in handy. And if Toadette powers up with a Super Crown, she transforms into Peachette!
Fancy a steeper challenge? Luigi’s first starring role in a platforming adventure, New Super Luigi U, is getting the deluxe treatment too, and comes packed in!
In this adventure, Luigi is the star of the show! With courses containing tougher challenges and only 100 seconds on the clock, you’ll have to hot-foot it to reach the Goal Pole in time!
Mario just wouldn’t be Mario without a huge heap of power-ups to help you on your way. From items and suits that transform your heroes, to a variety of Yoshis with unique abilities, Bowser’s minions won’t know what’s coming!