See the Sinnoh region in a brilliant new light!
Experience a nostalgic story reborn in Pokémon Brilliant Diamond on Nintendo Switch! Set off on a mystery-filled adventure through the Sinnoh region, as you catch Pokémon, battle against the region’s strongest Pokémon Trainers and uncover the truth behind Team Galactic’s nefarious plans!
With the towering Mount Coronet at its heart, Sinnoh’s sprawling landscapes are as majestic as they are mysterious.
Your journey begins when a famous professor researching Pokémon evolution recruits you to travel far and wide across the region to help complete an encyclopaedic record of Pokémon known as a Pokédex.
As a Pokémon Trainer, you’ll meet many people and Pokémon on your travels, including other Trainers looking for a battle! But beware – the shady organization known as Team Galactic are out to make trouble for you at every turn. What could these fashionably-dressed goons be plotting?
Test your abilities as a Trainer by challenging Gym Leaders found across Sinnoh. Each win will bring you one step closer towards a chance to compete for glory in the Pokémon League. Do you have what it takes to become Sinnoh’s next Champion?
As you set off, choose one of these partner Pokémon to accompany you in the first steps of your adventure.
Do you have a favourite Pokémon that you simply can’t be apart from? Choose one to walk with you and make memories as you travel through the Sinnoh region.
During your adventure, you’ll be able to encounter the Legendary Pokémon Dialga.
Dialga has the power to control time. It appears in Sinnoh myths as an ancient deity.
This is no ordinary underground. It’s the Grand Underground! Sprawling beneath the whole of Sinnoh, this subterranean maze hides many secrets and just as many Pokémon in its passages.
Use the Explorer Kit you’ll receive during your adventure to visit the Grand Underground and unearth its secrets. Dig for treasure, Pokémon fossils and create a Secret Base – a customisable space that’s all your own!
While exploring underground, you’ll happen across unique spots called Pokémon Hideaways. From water caverns to volcanic landscapes, these terrains are home to a variety of Pokémon – including ones that can only be found here.