A new SAMURAI WARRIORS begins
After a 7-year wait, a new instalment in the tactical action series "SAMURAI WARRIORS" is finally here!
With this title, the historical period depicted in the first title of the "SAMURAI WARRIORS" series released in 2004 has been revamped.
With visuals that have largely evolved since the first "SAMURAI WARRIORS", additional WARRIORS officers, and evolved actions, an even deeper drama set in the warring states is depicted.
Also, with a focus on the lives of officers Nobunaga Oda and Mitsuhide Akechi, in order to more intensely and boldly depict the warring states era spanning from the end of the Ōnin War to the Incident at Honnōji, the title is the beginning of a new series, in which the stories and characters from the traditional "SAMURAI WARRIORS" have been revamped.
Officers such as a young Nobunaga Oda, known as the "Great Fool", and daimyō Yoshimoto Imagawa, who was called the "Greatest Archer in all of Kaidō", appear with new designs that match the setting of this title.
Also, new officers such as Toshimitsu Saitō, a retainer of Mitsuhide Akechi, as well as Kōga ninja Mitsuki join the battle. A total of 27 Samurai Warriors interweave their fates to create a dramatic warring states era.
In this title, players can once again enjoy the "thrill of sending enemies flying" that the WARRIORS series is renowned for.
And with new actions that have been added with this title, as well as new depictions that give off a Japanese flair, the WARRIORS actions have become even more stunning.