Kay knows monsters. Monsters that you know, too. Loneliness, depression, and abandonment take on the form of frightening beasts and fantastical creatures in the award-winning Sea of Solitude, an action/adventure game revisited for the Nintendo Switch, now as The Director’s Cut.
Adventure through a beautiful and troubling world where nothing is as it seems, to confront and conquer your fears. Featuring a deeply moving script by Cornelia Geppert, Sea of Solitude: The Director’s Cut takes you through a drowned city where light has been submerged in darkness, and metaphorical creatures evoke painful emotions that Kay must face and overcome.
Journey with Kay by boat and on foot, navigate harsh landscapes, solve puzzles and confront the monsters to help her find her inner peace and her sea of solitude. Experience an ever-evolving world rendered in lush visuals and supported by a mesmerizing score, and bring to the surface the inner strength that lies within us all.