With your crack team and the help of the SmurfoMix, liberate the village of the Smurfs from the grip of the Green Stone!
Handy Smurf has created a revolutionary invention: SmurfoMix! However, it's missing a key ingredient, the Green Stone, which is in the greedy clutches of Gargamel. So Handy Smurf and his team set off on a mission to retrieve the famous stone from Gargamel's laboratory, but a fatal misstep causes it to explode, its fragments scattering throughout the Cursed Land.
In addition to unleashing into the wild its incredible powers to copy and decompose matter, the Green Stone has set free the evil Stolas, a new order bent on creating a reign of terror.
A crack team of 4 Smurfs must then adventure through various teleporters to find the fragments of the Green Stone and piece them back together before it plunges the world into chaos. Well equipped, the Smurfs can count on the SmurfoMix and an unexpected ally... Gargamel!